Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10953/2368
Title: | USO DE INTERNET, SU IMPACTO FORMATIVO EN LOS ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SECUNDARIA Y BACHILLERATO EN LA POBLACIÓN DE IXIAMAS (BOLIVIA) |
Authors: | LLANOS TORRICO, PATRICIA KAY |
metadata.dc.contributor.advisor: | Medina Rivilla, Antonio Medina Domínguez, Mª del Castañar |
metadata.dc.contributor.other: | Universidad de Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
Abstract: | El objetivo de este estudio es determinar, el impacto formativo que tiene el uso del internet en los estudiantes de secundaria- bachillerato de la población de Ixiamas, la existencia o ausencia de relaciones de manejo efectivo y aceptación del internet que permitan entender el uso del internet en una periferia boliviana. Los desafíos a los que se enfrenta esta población rural para hacer frente al acelerado avance de la tecnología, que por momentos parece lejana para sus pobladores. The objective of this study is to determine the formative impact that the use of the Internet has on the secondary-high school students of the population of Ixiamas, the existence or absence of relationships of effective management and acceptance of the Internet that allow understanding the use of the Internet. in a Bolivian periphery. The challenges faced by this rural population to face the accelerated advance of technology, which at times seems distant for its inhabitants. |
Keywords: | TIC educación periferia boliviana |
Issue Date: | 16-Jan-2023 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Tesis Univ. Jaén. Departamento de Didáctica de la Expresión Musical, Plástica y Corporal |
Publisher: | Jaén : Universidad de Jaén |
ISBN: | 978849159 |
Citation: | p.[http://hdl.handle.net/10953/] |
Appears in Collections: | Tesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
tesis_plt PATRICIA KAY LLANOS.pdf | 10,96 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is protected by original copyright |
This item is licensed under a Creative Commons License