Examinando por Autor "Pantoja Vallejo, Antonio"
Mostrando 1 - 2 de 2
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Agreement between the spatiotemporal gait parameters from two different wearable devices and high-speed video analy(Daniel Boullosa, University of Brasilia, BRAZIL, 2019-09-24) García-Pinillos, Felipe; Latorre Román, Pedro A.; Soto Hermoso, Victor M.; Párraga Montilla, Juan A.; Pantoja Vallejo, Antonio; Ramírez Campillo, Rodrigo; Roche-Seruendo, Luis E.This study aimed to evaluate the concurrent validity of two different inertial measurement units for measuring spatiotemporal parameters during running on a treadmill, by comparing data with a high-speed video analysis (VA) at 1,000 Hz. Forty-nine endurance runners performed a running protocol on a treadmill at comfortable velocity (i.e., 3.25 ± 0.36 m.s-1). Those wearable devices (i.e., Stryd™ and RunScribe™ systems) were compared to a highspeed VA, as a reference system for measuring spatiotemporal parameters (i.e. contact time [CT], flight time [FT], step frequency [SF] and step length [SL]) during running at comfortable velocity. The pairwise comparison revealed that the Stryd™ system underestimated CT (5.2%, p < 0.001) and overestimated FT (15.1%, p < 0.001) compared to the VA; whereas the RunScribe™ system underestimated CT (2.3%, p = 0.009). No significant differences were observed in SF and SL between the wearable devices and VA. The intra class correlation coefficient (ICC) revealed an almost perfect association between both systems and high-speed VA (ICC > 0.81). The Bland-Altman plots revealed heteroscedasticity of error (r2 = 0.166) for the CT from the Stryd™ system, whereas no heteroscedasticity of error (r2 < 0.1) was revealed in the rest of parameters. In conclusion, the results obtained suggest that both foot pods are valid tools for measuring spatiotemporal parameters during running on a treadmill at comfortable velocity. If the limits of agreement of both systems are considered in respect to high-speed VA, the RunScribe™ seems to be a more accurate system for measuring temporal parameters and SL than the Stryd™ system.Ítem FACTORES QUE AFECTAN A LA VALIDEZ DE LA AUTOEVALUACIÓN Y SUS IMPLICACIONES EN LA PRÁCTICA DOCENTE(Jaén : Universidad de Jaén, 2021-12-17) PARRA LEON, SAMUEL; Pantoja Vallejo, Antonio; Universidad de Jaén. Departamento de PedagogíaLa Tesis Doctoral analizó el impacto de diferentes factores sobre la validez de la autoevaluación, así como sus implicaciones en la práctica educativa. Se realizaron cuatro estudios con estudiantes universitario. El primero analizó la relación entre competencia académica de los alumnos y autoevaluación. El segundo analizó la relación entre la posición de los alumnos en clase y la habilidad de autoevaluación. El tercero evaluó el efecto de la experiencia evaluando y el feedback recibido sobre la habilidad de evaluar el logro ajeno y propio. Finalmente, el cuarto analizó mediante un modelo basado en ecuaciones estructurales, la relación que existe entre compromiso académico y las estrategias de estudios de los alumnos con su logro académico y su habilidad de autoevaluación. Los resultaos nos permiten conocer la influencia que los factores propuestos tienen sobre la precisión de la autoevaluación de los alumnos, así como analizar las implicaciones sobre la práctica educativa.